Monday 6 October 2008

不听不看


















某人说过,
如果格子用华文写的话。。
就代表要抒发心情。。
如果格子用英文写的话。。
就代表要描述生活。。

累了吧?
还是可以撑下去的!
可以吗?
娃娃是可以的。。
虽然偶尔EMO。。
3分钟,从三秒变三分钟。。
拜托,我的臭脾气改了不少。。
就给三分钟嘛。。


某些事情不是我要追根究底,
而是我也是有权利知道的。。
某些事情也不是我要想。。
而我也是有权利思考的人。。
然后怎样?
其实也没有怎样。。

连自己也不知道自己在emo什么的人。。

去墙角站吧。。可能那边适合你。。

给我两个绳子,
让我拉拉我的嘴巴。。
就算拉,也笑不出。。
某叉烧把病传染给我了。。
自己走出大门,
却把我推进去!!
你这个澳洲病毒真厉害~


还有,有人讲我的“ANGMO言论”很经典吧?
一半是自创,一半抄人
呵呵,Yee Way 要来收版权费了。。
外加一句阿莲讲的
忍无可忍,无需再忍

okies~ stories time
1stly, that our fire alarm rang,
YES! i mean YES it rang..
what happened?
don't ask me~
I juz know that BIBO isn't here~
and i know there are 8 of us makan-ing that night..
others,
juz like Ro says, WHO CARES?

2ndly,that the heater is still not on..
and there are ppl(S) around me keep telling me they have heater,
some tell me malaysia is warm..
some tell me their heater is 24 hours..
WT*
I juz know that my heather is still not on YET..
perhaps, izzit spoilt?

3rdly, special thanks to Miss Jaspal..
Mayb she is juz a former lecturer in HELP for u..
but she means a lot to me..
at the beginning of my 1st year, i chat with her..
that im not confident enough to challenge law..
that im not confident enought to speak english..
and she gave me some advise..
more than 6 months later,
she mentioned our previous conversation in a tutorial class..
and she praised me several times in class..
i felt grateful..
and she is doing her PHD now in Aber..
she guided us on direction..
she helped us to ask the shopowner..
and she gave us a big MALAYSIAN hug..
thank you miss...
although you won't know how much i appreciate your assistance in year 1..

4thly, I miss home..
YES, im homesick..
i miss my mama who is willing to listen and endure me all the time..
i miss my daddy's nag(s)..
i miss my sister who will always side me for anything..
i miss my brother of telling me rubbish..
i miss my family!!
i miss my frenZ..
sing K, shopping, gossiping, conference-ing..
and i "MISS" planning gatherings..
( for those who claim that they cannot organise a proper gathering... hints:金鱼佬X2)
i miss my vios.. ( OR i hate walking)
i miss my bed.. with the silk duvet..
i miss my TV.. with astro..
i miss everything in KL..
with all sense of belonging and belongings as well..
i do love the shoes photo,
do u like it?
i took one of my photo after i cried for homesick~

改变态度,改变生活
with love,
fYi

6 comments:

Anonymous said...

very clever.

Unknown said...

야 虽然我不懂你真正要表达的是什么
但是大概大概也知道你很想家吧
cheer up fyiona!!

Anonymous said...

最近这里很热闹
大家都在关注关心小FYI
小FYI在慢慢长大、成熟!
加油哦!有那么多的好CHINNGU陪你一起成长!
等你以后回到家乡工作、稳定,一定会怀念现在离家万里异乡求学的日子!
阿里巴巴的宝藏一直在你身边!
加油!

最后,配合歌词大王FYI
献上力宏的《改变自己》

“新一代的朋友
我们好好的加油
大家一起大声的说
no no no no no

我可以改变世界
改变自己
改变隔膜
改变小气
要一直努力努力
永不放弃
才可以改变世界
come on 改变自己”

Fyiona said...

YENYEE~~看到你的韩文字,
我才发现,我的韩文书。。
现在正在我头上的书架生灰尘。。
不懂我表达什么?
我其实想表达但是不要说的那么白。。

你会想念马国吗?
你的爸爸妈妈都在身边哦。。
可能你比较会想朋友吧。。
呵呵。。

HC秋丫~
阿里巴巴的宝藏貌似很难挖掘。。
要经过万重山。。
努力挖掘吧!
你记得随时随地借你的铲给我哦~~
你好好上班丫~
得空摸鱼~~
来一个BOBO~~

Anonymous said...

本来我真的很认真在看你的blog的啦。。。
但后来。。。后来就太多英文了啦 @_@
我的英文还有待加强 T_T

不过你改变勒,fu~到~fu~到~
加油吧!!!等待你回国再相约的那一天

Fyiona said...

哈哈~
连阿THAI THAI也来了。。
这里真的菲比热闹。。
谢谢你呀。。

我们的缘分还没有尽的。。
:>